• تجهیزات آبیاری بارانی

فروش تجهیزات آبیاری بارانی

آب از اهمیت حیاتی برای سلامتی کلی گیاهان برخوردار است. برای اطمینان از اینکه محصولات کشاورزی و گیاهان شما سالم و پر جنب و جوش هستند، به نور آفتاب، مواد مغذی و مهم‌تر از همه آب نیاز دارند. آبیاری به موقع اجازه می‌دهد تا یک برنامه منظم تنظیم شود و مطمئن شوید که محصولات شما هرگز تشنه نخواهد ماند.
این هدف با انتخاب صحیح تجهیزات آبیاری به دست می‌آید. روش‌های مختلفی برای چگونگی تامین آب گیاهان و سایر مصولات کشاورزی وجود دارد که شما باید متناسب با متراژ زمین، نوع گیاهان، شرایط آب و هوایی و … سیستم آبیاری مناسب را انتخاب کنید. تجهیزات آبیاری بارانی برای فضای وسیع، چمن‌ها و غیره انتخاب مناسبی است. با استفاده از هر کدام از سیستم‌های آبیاری، آب در حجم‌های مختلف عرضه می‌شود و می‌تواند بر رشد گیاهان تاثیر بگذارد.
انتخاب بعضی از سیستم‌ها و تجهیزات آبیاری برای گیاهان خاصی مناسب‌تر است. در سیستم آبیاری بارانی، آب مانند باران بر روی زمین جاری می‌شود و در خاک نفوذ می‌کند. کیفیت لوله‌ها، دوام اتصالات، شیرآلات، سیستم آبپاش و سایر تجهیزات آبیاری بارانی در عملکرد سیستم، تاثیرگذار هستند.
چنان‌چه تصمیم گرفته‎اید برای رشد گیاهان خود از تجهیزات آبیاری بارانی استفاده کنید، بهتر است در مورد تجهیزات این سیستم با کارشناسان فروش تجهیزات آبیاری بارانی صحبت کنید و اطلاعات لازم در مورد تجهیزات آبیاری بارانی را دریافت کنید.
با وجود مشکلات متعدد از جمله کمبود منابع آب، صرفه جویی در آب در حیطه کشاورزی به ویژه در کشور ایران که جزء مناطق خشک جهان به شمار می‌رود، از اهمیت بسزایی برخوردار است. برای رشد بهتر محصولات و گیاهان باید بدانید که بهترین زمان آبیاری چه موقع است و چه میزان آب برای این منظور نیاز می‎باشد. از این رو می‎توان از سایر تجهیزات آبیاری بارانی استفاده کرد. آبیاری بیش از حد می‌تواند منجر به مشکلاتی از قبیل جذب نمودن بعضی از آفات و سم‎ها به گیاه شود. استفاده از روش آبیاری بارانی برای زمین‌های خاصی مناسب است که دارای شیب زیاد و عمق کم هستند. زیرا استفاده از این شیوه برای جلوگیری از هدر رفتن خاک حاصلخیز بسیار مناسب است.
تجهیزات آبیاری بارانی پیشرفته هستند و انواع متفاوتی دارند. استفاده مناسب از منابع تجدید‎ناپذیر مانند آب در کشاورزی اهمیت ویژه‎ای دارد، از این رو لازم است مزارع، باغ‎ها و گلخانه‎ها به تجهیزات پیشرفته مجهز شوند تا در میزان مصرف آب صرفه‎جویی شود، انواع لوازم و تجهیزات آبیاری را می‎توان از فروشگاه تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی خریداری کرد. برای این منظور می‎توانید با کارشناسان فروش تجهیزات آبیاری بارانی مشورت کنید.

فروش تجهیزات آبیاری بارانی
فروش تجهیزات آبیاری بارانی

محصولات شرکت روان رود

بارگذاری موارد بیشتر

شرکت فنی و مهندسی روان رود با هدف داشتن بهترین کیفیت در محصولات، فروش تجهیزات آبیاری، با رویکرد بهینه‌سازی در مصرف آب و استفاده از اطلاعات و امکانات نوین، با همکاری متخصصین مجرب، به فعالیت در بخش‌های اجرا، تجارت، توسعه – تحقیقات و تولید پرداخته است.

تجهیزات آبیاری بارانی
تجهیزات آبیاری بارانی

تجهیزات آبیاری بارانی

در آبیاری بارانی، به جای تامین مستقیم آب به ریشه‌ها، آب به صورت سرازیری تامین می‌شود. آب معمولا به صورت بارش باران توسط آبپاش‎ها به خاک نفوذ می‎کند و شرایط برای رشد گیاهان و محصولات کشاورزی فراهم می‌شود. در سیستم آبیاری بارانی انواع مختلف آبپاش وجود دارد که هدف همه‌ی آن‌ها تامین آب موردنیاز برای رشد گیاهان و محصولات کشاورزی است. در میان تجهیزات آبیاری بارانی، مهم‌ترین نقش بر عهده‌ی آبپاش‌ها می‌باشد. تعمیر و تعویض به موقع اتصالات معیوب و آسیب دیده، استفاده از شیرهای فشار شکن، آبپاش‎های مطمئن، شیرهای اتوماتیک در ابتدای لوله‌ی اصلی و غیره در آبرسانی صحیح به محصولات کشاورزی تاثیر‌گذار است. سیستم آبیاری بارانی مناطق بزرگی را پوشش می‎دهد. اسپریکنرها مقرون به صرفه‌ترین راه‎ها برای پوشش زمین‌های بزرگ هستند و استفاده از آن‌ها انتخاب خوبی برای کشاورزانی است که در زمین‎های هکتاری، گیاهان را آبیاری می‌کنند. آبیاری بارانی نوعی آبیاری همه کاره است و می‌توان آن را در همه جا استفاده کرد.
از طرف دیگر اسپریکنرها می‌توانند در هر کجا استفاده شوند. صرف نظر از سیستم آبیاری که برای آبیاری محصولات خود استفاده می‌کنید، لازم است تکنولوژی و تجهیزات آبیاری بارانی مناسبی داشته باشید.
استفاده از انواع روش‌های آبیاری نوین و تجهیزات آبیاری بارانی و قطره‎ای چند سالی است که به زندگی بشر راه پیدا کرده است و مورد توجه قرار گرفته است و در چند دهه اخیر تاکید بیشتری روی آن شده است، زیرا منابع آبی بسیار کم است و در صورت استفاده بی رویه امکان دارد که منابع طبیعی تمام شده و خشکسالی سراسر جهان را فرا بگیرد. با روش آبیاری بارانی می‌توان هزینه‌های نیروی انسانی برای آبیاری مزرعه را کاهش داد، در این روش بر خلاف روش‌های سنتی نیاز به نیروی کار زیادی نیست و می‌توان تنها با یک الی دو نیرو کار آبیاری را انجام داد. با استفاده از تجهیزات آبیاری بارانی هدر رفت آب به صورت تبخیر‌های سطحی کمتر است، زیرا ذرات و قطرات آب کوچکتر هستند و به محض پاشیدن می‌توانند سریعا جذب گیاهان شوند.
در حال حاضر به کمک پیشرفت تکنولوژی می‌توان از برنامه‌ها و نرم افزارهایی کمک گرفت که به واسطه آن کشاورزان قادر خواهند بود برای مدیریت آبیاری محصولات خود، از آن استفاده نمایند. تنها کافی است سری به فروشگاه‌های فروش تجهیزات آبیاری کشاورزی بزنید تا با انواع برنامه‌ها و تجهیزات آشنا شوید. هر چقدر که برنامه آبیاری با شرایط آب و هوایی و فعلی مزارع منطبق باشد، هزینه‌ها کاهش یافته و نیاز به منابع آبی در حد چشمگیری کاهش می‌یابد.
سیستم‌های آبیاری تحت فشار و تجهیزات آبیاری بارانی می‌توانند راندمان آبیاری گیاهان را بهبود بخشیده و به میزان قابل توجهی در بهبود تولید مواد غذایی موثر باشند. آن‌ها از جمله دستگاه‌های مورد استفاده برای آبیاری محصولات کشاورزی، چمن، مناظر، زمین‌های بازی و مناطقی مانند آن هستند. استفاده از تجهیزات آبیاری بارانی برای خنک کردن هوا و یا کنترل گرد و غبار موجود در هوا استفاده نمود.
در واقع آبیاری بارانی یکی از روش‌های آبدهی تحت فشار است که به واسطه آن آب بر روی سطح خاک رشد و با استفاده از دستگاه‌های مکانیکی و هیدرولیکی، بارندگی طبیعی را برای گیاهان شبیه‌سازی می‌کند. ماشین آلات و تجهیزات آبیاری بارانی می‌تواند آب مصرف شده توسط محصولات زراعی را مجددا تامین نماید، این امر باعث می‌شود تا این کار برای فعالیت‌های کشاورزی مناسب و قابل استفاده باشد. با افزایش قیمت آب و کاهش منابع آبی برای کشاورزان در مناطقی که شرایط آب و هوایی گرم و خشک است و یا خشکسالی وجود دارد، استفاده از راه و روش‌هایی که باعث کاهش مصرف آب و هدر رفتن آن شود، توصیه می‌شود.

جدیدترین مقالات در حوزه تجهیزات آبیاری

آبیاری بارانی

نگهداری سیستم های آبیاری در زمستان

سیستم‌های آبیاری برای حفظ و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و افزایش اثربخشی …
مزایای آبیاری قطره ای
, ,

افزایش راندمان سیستم آبیاری

سیستم آبیاری قطره‌ای یکی از روش‌های مدرن و کارآمد در زمینه آبیاری م…
لوله‌های دریچه‌دار در آبیاری سطحی
, ,

انواع کاربرد لوله های پلی اتیلن و لی فلت؟

امروزه با پیشرفت سیستم های آبیاری و صنعت این رشته و فراگیر شد…