با کیت آبیاری قطره‌ای، مبتدی‌ها هم کشاورز می‌شوند

۰ دیدگاه
کیت آبیاری قطره‌ای

قدیمی‌ها ضرب‌المثل‌های جالبی را استفاده می‌کردند، یکی از این ضرب‌المثل‌ها این بود که کار را باید به کاردان سپرد.
این جمله به این معنی است که برای انجام هر کاری نیاز به راهنمایی یک فرد با تجربه داریم.
البته این به معنی انجام ندادن کار توسط خودمان نیست، بلکه به این معنی است که برای انجام کار نیاز داریم تا راه را از یک فرد با تجربه فرا بگیریم و با قدم‌های مطمئن در یک کار و مسیر وارد شویم.

در مقابل این ضرب‌المثل، جملات دیگری وجود دارد. یکی از این جملات به این صورت بیان می‌شود: کار نیکو کردن از پر کردن است.
قرار دادن این جملات کنار هم می‌تواند ما را در مسیر یادگیری کاری یاری دهد.

احتمالا تا نام کشاورز می‌آید در ذهن شما انسان‌هایی میانسال و یا حتی پیر تصویرسازی می‌شود.
زیرا در ناخودآگاه ما چیزی که از یک کشاورز خوب سراغ داریم فردی است که دارای تجربه‌های کافی برای انجام این کار است.

کیت آبیاری قطره‌ای

در ذهن ما افراد خبره در کاری اصولا پیر هستند و یا به اصطلاح سنی از آن‌ها گذشته است.
زیرا افرادی که در انجام کاری حرفه‌ای می‌شوند عاملی به نام تجربه را با خود به همراه دارند.

به نظر من علت اینکه انسان‌ها در زمان پیری پشتشان خمیده می‌شود به علت سنگینی کوله باری است که از اول زندگی با خود به دوش کشیده‌اند.
این کوله در طول روز‌ها و یا حتی لحظه‌ها سنگین و سنگین‌تر می‌شود.

کشاورزی یکی از مواردی است که با کسب تجربه می‌توانیم در آن مهارت‌های لازم را کسب کنیم.
ولی باید توجه داشته باشیم برای ماهر شدن و به قول معروف اوستا شدن در هر کار نیاز است تا زمان بگذرد و از گذشت این زمان نباید ترسید.

یکی از کارهایی که برای یک کشاورز خوب شدن به یادگیری آن نیاز داریم، آبیاری است که اکنون به شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود.
امروزه آبیاری را می‌توان به شیوه‌های نوین و یا شیوه‌های قدیمی انجام داد که هر کدام از این شیوه‌ها دارای انواع و دسته‌بندی‌های متفاوتی هستند.
آبیاری نوین و استفاده از تجهیزات آبیاری بارانی، قطره‎ای و … کار آبیاری را ساده‎تر از قبل کرده است.

سیستم آبیاری قطره‌ای

موضوع موردنظر ما در این مطلب یادگیری آبیاری قطره‌ای برای مبتدیان است که می‌تواند به شیوه‌های متفاوت انجام شود، اما برای یادگیری بهتر است در ابتدای راه و روشی را که ما بارها امتحان کرده‌ایم را انجام دهید.

با توجه به اطلاعاتی که در مباحث قبلی به دست آورده‌اید، نظیر نقشه و مقیاس باغ، نوع گیاهان مورد کشت، نوع خاک و نقشه‌های راهنمای باغ می‌توانید با استفاده از تجهیزات آبیاری قطره ای باغ و سایر تجهیزات آبیاری گلخانه و غیره سیستم آبیاری موردنظر خود را طراحی و اجرا کنید.

اما اگر در این مورد کار را به کاردان بسپارید و کنار او کار را یاد بگیرید، به نظر می‌رسد از بسیاری ضرر‌های مالی جلوگیری می‌شود.
در برخی از موارد این ضرر‌ها به صورتی است که امکان دارد چندین سال برای جبران آن‌ها طول بکشد.

معمولا افرادی که در حوزه‌ی فروش تجهیزات آبیاری به روش‌های نوین فعالیت می‎کنند، در مورد طراحی و پیاده‌سازی سیستم آبیاری می‌توانند به شما کمک کنند و چون خودشان این محصولات را به فروش می‌رسانند، می‌دانند که این محصولات در چه حالتی بیشترین بهره‌وری را دارند.

فروش قطعات آبیاری قطره‌ای

آن‌ها می‌توانند این کار را با ارائه لیست کامل از لوازم موردنیاز و مورد مصرف، میزان متراژ موردنیاز به لوله و حتی فاصله‌ای که باید از مرکز رادیواکتیو داشته باشید را در اختیار شما قرار دهند و در کنار تمامی این خدمات می‌توانند تجهیزات را اجرا و پیاده‌سازی کنند.

شما حتی می‌توانید در این راه از دوستانی که دارای تجربه کافی در این زمینه هستند، استفاده کنید و از نظرات آن‌ها مطلع شوید.
در این صورت می‎توانبد هزینه‌های خود را مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

اگر شما برای آبیاری باغتان نیاز دارید تا بتوانید از روش‌های نوین استفاده کنید، همانطور که گفته شد لازم است با افراد با تجربه در این زمینه صحبت کنید و یا حتی می‌توانید با افرادی که در این زمینه کار می‌کنند، مشورت کنید.

در کنار این راه‌ها، مسیرهای دیگری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای آبیاری استفاده کنید.
یکی از این مسیر‌ها استفاده از کیت آبیاری قطره‌ای می‌باشد که شرکت‌های ارائه‌دهنده تجهیزات آبیاری آن را ارائه می‌دهند.
کیت آبیاری قطره‌ای می‌توانند برای انواع زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند و یا حتی می‌توان از این وسیله در باغ‌های کوچک و یا حتی باغ‌های بزرگ استفاده کرد.

آبیاری به روش قطره‌ای

این بسته‌هایی که به کیت استارتر موسوم است قطعاتی را در پکیج خود به همراه دارد که شامل کنترل کننده فشار، تایمر، ممانعت کننده جریان برگشتی که مانع از برگشت آب به منبع می‌شود و در آخر فیلتر‌های نگهدارنده خطوط آبیاری می‌باشد.

استفاده از کیت آبیاری قطره‌ای را برای زمانی پیشنهاد می‌دهیم که بتوانید این کیت‌ها را گسترش دهید.

به همین دلیل لازم است قبل از خریداری و استفاده از کیت‌های آبیاری قطره‌ای، به این نکته توجه کنید که آیا می‌شود این کیت را توسعه و گسترش داد؟
در صورتی که پاسختان به این پرسش مثبت بود، می‌توانید از کیت آبیاری قطره‌ای برای سیستم خود استفاده کنید و یا به مرور زمان می‌توانید کیت را گسترش دهید و با خیال راحت از آن استفاده کنید و برای آینده روی آن حساب کنید.

استفاده از کیت آبیاری قطره‌ای برای تمامی زمین‌های کشاورزی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای کشاورزان تازه کار باشد و بهتر است قبل از هر کاری سراغ این موارد بروند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *